Carta als veïns de Calaf sobre la situació econòmica

Benvolguts veïns,

Amb aquesta carta us vull informar de la situació econòmica de l’Ajuntament de Calaf que es desprèn de l’Informe Econòmic i Financer que ha elaborat l’empresa BDO Auditors, per encàrrec de la Diputació de Barcelona. Aquest és un servei que l’equip de govern Junts per Calaf – Acord Municipal vam sol·licitar el setembre de l’any passat.

El divendres 11 de març, la Diputació de Barcelona i l’empresa BDO ens van lliurar una primera versió de l’Informe relatiu a l’anàlisi de la situació econòmica i financera de l’Ajuntament de Calaf, a data de 31 de desembre de 2014. L’informe definitiu el tindrem d’aquí a unes tres setmanes, si tot va bé, un cop els serveis tècnics de l’Ajuntament hagin analitzat aquest primer document i hi hagin fet les al·legacions que considerin oportunes. Llavors, en farem una presentació pública en una tercera sessió de L’alcalde, respon.

Això no obstant, ens ha semblat oportú fer-vos-en un avançament perquè entenem que les conclusions principals ja no canviaran de manera significativa.

En el seu informe, els auditors fan fins a 12 recomanacions. Les més rellevants fan referència a la necessitat de registrar en el passiu el deute amb Aigües de Manresa, per valor de 984.000 euros, el préstec de la UE Calaf per la instal·lació de la gespa artificial, per valor de 144.137,37 euros (la part que resta per pagar fins a l’any 2017), i la reclamació del ministeri de Foment per les obres del Castell, per valor de 261.151,25 euros.

A partir dels ajustaments fets pels auditors, el resultat pressupostari del 2014 no hagués estat positiu de 12.528,82 euros sinó negatiu en 94.264,15 euros; el deute s’incrementaria en 1.041.222,13 euros i seria de 4.141.036,93 euros, això vol dir que se situaria per sobre del 110 per cent que marca la normativa de la tutela financera; i el romanent per a despeses generals, l’índex que marca la solvència financera, cauria dels 181.494,34 euros positius a 206.929,60 negatius.

En l’informe també es recomana fer un inventari de béns i del Patrimoni Municipal del Sòl i fer una valoració dels llocs de treball per adequar la plantilla a les necessitats. Val a dir que tant l’una com l’altra ja estan en vies de solució atès que vam sol·licitar a la mateixa Diputació un i altre serveis en comprendre que eren unes mancances injustificades. De fet, en les properes setmanes ja disposarem de la valoració de la plantilla, mentre que pel que fa l’inventari de béns estem a l’espera que ens sigui atorgat el servei.

L’auditoria no deixa en una bona situació l’estat econòmic i financer de l’Ajuntament, ni la gestió de l’antic equip de govern, pel resultat i l’opacitat amb què va actuar. Ara: les conclusions són, si fa no fa, les que ens esperàvem: ratifiquen les anàlisis que havíem fet de la hisenda heretada. Val més saber-les perquè sent-ne ben conscients podrem actuar de manera correcta.

Resta tan sols expressar-vos la confiança que serem capaços de redreçar la situació que ens hem trobat i que l’Informe que us he resumit reflecteix de manera fidel.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s