Pressupost 2016: el personal

En el darrer ple de novembre vam debatre la proposta de pressupost per a l’any 2016. Ja vam explicar en aquest mateix espai que els grups de l’oposició no ens el van aprovar. Com havíem anunciat, l’endemà ens vam adreçar als portaveus de CiU i GIC-VV per demanar-los quins canvis hi farien per votar-hi a favor.

La resposta de GIC-VV va ser dir que declinaven fer-hi cap esmena i que no ens encaparréssim a buscar el seu suport perquè no el tindríem en cap cas, féssim el que féssim. (Per cert, és la mateixa resposta que hem  tingut referent al reglament de Participació Ciutadana.) Amb CiU, mantenim obert el diàleg per portar el pressupost a l’aprovació d’un proper ple.

Durant el debat del ple de novembre van sorgir quatre qüestions que creiem que paga la pena comentar i explicar, sigui per donar a conèixer tota la informació de què disposem i les raons que ens mouen, o bé sigui per desfer malentesos o respondre alguna de les mitges veritats que s’han fet córrer de manera mal intencionada.

Les quatre qüestions són: el cost del personal de l’Ajuntament, el contracte amb Aigües de Manresa, les subvencions a les entitats i els diners que el ministeri de Foment ens reclama en relació a les obres del Castell. Els anirem desgranant d’un a un i des d’aquest article.

La qüestió del personal

Hi va haver dues línies de crítiques.

GIC-VV va trobar exagerat que les despeses de personal siguin del 40 per cent dels ingressos. És una crítica de traç gruixut perquè no diu quin percentatge consideraria adequat ni com el reduiria, i perquè no hi ha al darrere cap observació de les partides que s’inclouen en aquest capítol. La realitat és la següent:

  • la despesa de personal és de 1.643.901,5 euros, que representa el 39 per cent d’uns ingressos de 4.205.587,76.
  • la rebaixa respecte el pressupost de 2015 és de 7 punts: 1.731.954,89, un 45,96 per cent dels ingressos, és a dir, 88.053,37 euros menys.
  • una part d’aquesta rebaixa (38.400 euros) es deu al fet que la remuneració del consistori (llevat l’alcalde), en ser indemnització per assistència als òrgans de govern, ha passat al capítol 2.
  • el 61 per cent d’aquests 1,6 milions d’euros corresponen a l’administració general. És a dir, un 23,8 per cent dels ingressos.
  • el 39 per cent correspon als Plans d’ocupació, Casa d’Oficis, CRO, Escola bressol i Escola de Música.

Fets els números d’una manera més precisa, podem afegir-hi que aquests ràtios estan dins dels indicadors que es consideren òptims, i el 23,8 per cent es situa en la banda més baixa. En total, la plantilla de l’Ajuntament es manté en 71 llocs de treball, dels quals n’hi ha 58 d’ocupats i 13 de vacants.

Ara: des de fa uns dies, els serveis de la Diputació de Barcelona estan fent un estudi sobre la situació de la plantilla de l’Ajuntament de Calaf. L’objectiu és saber si tenim la plantilla que ens cal pels serveis que prestem. No una anàlisi quantitativa, sinó qualitativa, per buscar l’eficàcia i l’eficiència dels diners que s’hi esmercen.

La segona línia de la crítica va ser la insistència de CiU a menystenir la disminució que hem fet del cost dels membres de l’equip de govern. Ja ho vam explicar en el transcurs del ple del cartipàs de finals de juny, però hi tornarem.

L’actual equip de govern costa, en el nombre màxim de reunions previstes (que no es faran), 71.196 euros pels 132.773,04 euros que costava l’any 2014 l’antic equip de govern. La diferència és abismal. També ho seria en cas de ser dos membres més, com insisteixen a adduir: 85.746 euros serien, a banda que llavors caldria restar del cost total la part corresponent als dos regidors que ara són a l’oposició.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s